New Star Marsafa
New Star Marsafa
New Star Marsafa
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

New Star Marsafa

الرئيسيةالتسجيلأحدث الصوردخول

قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
زائر
زائر
Anonymous

قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1الخميس 12 يونيو 2008, 16:44

قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Clock210
هذه حقيقه قصص الماضى
من عادل العرضى
صاحب الليل الحزين

قيس و ليلى
هذه القصه التاريخيه التي عصفت القلوب و قطعت شراين الحب النازفه و قام
المغنيون و العالم يتغنون .. ياليتني مثل قيس .. و اريدك ليلى يا حبيبتي
..
لكن هل انتم يا اعضاء و عضوات مدركين حقيقه القصه .. هل كان هذا حب ..؟؟

ان المحللون النفسيون نفوا بشده ان يكون حب قيس و ليلى حب حقيقي .. و
إليكم
السبب :
في الجاهليه كانت هناك عنصريه بالقبائل ( ولا تزال هذه الظاهره) و عنصريه
في
الطرح الفكري .. فكان قيس متمرد عن هذه الجاهليه فكان ذا فكر خاص متفتح
فريد
فلاقا صعوبه كبير بالتواجه مع شعبه ..
اختي العضوه الم تتسائلي لما لم يسر قيس الحب في نفسه ثم يتقدم لليلى و
يتزوجها و هي بنت عمه ..؟؟
قيس كان يعلم انه العصر الجاهلي يرفض الحب و كانت المبادئ ساريه على ان
اذا
احبت المرأه رجل فلابد ان تتزوج من غيره.. فلماذا اباح قيس بحبه لليلى
باشعاره
و امام الملئ؟؟
ان اثبات الذات و طرح الفكره هي غايه قيس و ليس الحب .. فالحب تولد بعد
كره
قيس للعنصريه الفكريه وليس الحب هو وليد الفكره فالمعاناه الحقيقه التي
عاشها
قيس ليس معاناته مع الحب بل معاناته مع جري قيس عكس التيار السائد
وكلنا نعلم القصه و الروايه التي جاء ابو ليلى لقيس و يقول له امتنع عن
ذكر
ابنتي في قصائدك فالناس قد امست بشرفي .. لكن قيس لم يكترث لكلام عمه ليس
حبا
بليلى بلإصراره على موقفه و كانت ليلى اول ضحايا الحرب الفكريه وماتت

قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Backbg26
قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Df31110

قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! 21070210
زائر
زائر
Anonymous

قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1الخميس 12 يونيو 2008, 17:25

قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! 26525916
قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Backbg30
زائر
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1الخميس 12 يونيو 2008, 20:00

ههههههههههههههههههههه لا جامده واحنا ده كله فكرين ان قيس بيحب ليلى ومجنون بيها متشكرين ع المعلومه الهايله دى
ليالى
زائر
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1الخميس 12 يونيو 2008, 22:26

احنا الى بنجيب الاسرار
احنا الاصل
مش كده
مرورك مشكووووووور
وننتظر باقى الاعضاء
قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Backbg32
زائر
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1الجمعة 13 يونيو 2008, 16:19

ايه الى انتا كتبه دا يا احمد
على فكره انتا شتمت قبل كدا
وسمحناك
المره دى انتا شتمتنى انا
على فكره انا ارسلت تقرير الراله للمسؤلين
بس عشان خاطرى متخلنيش اشوفك
عشان انا لو شوفتك
مش عارف انا ممكن اعمل ايه
[/size]
زائر
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1الجمعة 13 يونيو 2008, 21:26

اولا عايزة اشكرك ياعادل على موضوعك الجميل وعايزة اشكرك مرة تانية على ردك على لوفر وفعلا انت ردك سليم جدا وصدقنى لو مكنتش بعت رده للادارة كنت انا هعمل كده
ثانيا بص يا لوفر من الاخر عايز تعمر فى المنتدى يبقى ترد بادبك مش هتعرف يبقى مشفلكش ولا مساهمة ولا تعليق فى القسم ده مفهوم وانا مش هحذف تعليقك انا هسيبه عبره ليك عشان لاانت ولا غيرك حد فى المنتدى هيسمحلهم يعملوا كده وانا مبحزرش غير مرة واحدة وبتبقى الاخيرة
لتانى مرة مشكور يا صاحب الليل الحزين
abososo2007
عضـــو جديد
عضـــو جديد
abososo2007

Personalized field : قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! C13e6510
وســـــــام : قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! FP_20

مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1الجمعة 13 يونيو 2008, 22:01

والله الحيوان اللى بيشتم دا فى منتدى محترم زى دا
انا عضو جديد آه
بس مشرف ورئيس اقسام فى منتديات تانيه
لو انت عملت كدا فى منتدى من اللى انا فيهم
ماكنتش هاتعتب المنتدى دا دانتى لو جبت دم
واظن انت فاهمنى كويس
واللى يقول الكلمه دى
تبقى الصفه كدا متوفرة فيه
وباعدين انت عرفت دا إزاى
عملها معاك قبل كدا
ارجو منك احترام المنتدى وبلاش قله ادب
لان الحمد لله قله الادب متوفرة قوى
ماشى
سلام يا ............... خويا
زائر
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1السبت 14 يونيو 2008, 19:36

بسم الله الرحمن الرحيم
انا مش هقدر اكتب حاجه بعد الى كتبته ملك
والف شكر للاستاذ ابو سوسو على الكلام الجامد ده
وعشان يكون عبره لمن يعتبر كان لازم يترد من المنتدى
بس انا هحترم كلام ملك ونسيبه مره واخر مره
بس يا جماعه هوشتم قبل كده فاكرين هو عنده حاله نفسيه ولا ايه
على فكره يا جماعه لفر ده يبقى اسمه احمد الساكت
ويا ريت حد يقبله غيرى وينصحه عشان انا لو قابلته مش عارف هعمل ايه
اشكركم يا جماعه على المعاتبه الجميله دى
اخوكم
صاحب الليل الحزين
قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Df311210
قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Backbg41
EL!@MEER

.::®EL!@MEE::.
EL!@MEER

Personalized field : قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! C13e6510
وســـــــام : قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! 144410
وســـــام جديد : قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! 1610

مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1السبت 14 يونيو 2008, 19:53

[quote="الحزين"]
بسم الله الرحمن الرحيم
انا مش هقدر اكتب حاجه بعد الى كتبته ملك
والف شكر للاستاذ ابو سوسو على الكلام الجامد ده
وعشان يكون عبره لمن يعتبر كان لازم يترد من المنتدى
بس انا هحترم كلام ملك ونسيبه مره واخر مره
بس يا جماعه هوشتم قبل كده فاكرين هو عنده حاله نفسيه ولا ايه
على فكره يا جماعه لفر ده يبقى اسمه احمد الساكت
ويا ريت حد يقبله غيرى وينصحه عشان انا لو قابلته مش عارف هعمل ايه
اشكركم يا جماعه على المعاتبه الجميله دى
اخوكم
صاحب الليل الحزين
قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Df311210
قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Backbg41

المسامح كريم
بس لاخر مره
وعلى فكره شتمنى انا كمان

بس الاداره مسحت الرد
http://www.marsafa.yoo7.com
زائر
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1السبت 14 يونيو 2008, 19:57

خلاص بقا يا محمد ملك اديته مبا فيه الكفايه
والاستاذ المحترم ابو سوسو
يلا مش مشكله عفونا عنه
قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Backbg42
الساكت الحبووب
عضـــو جديد
عضـــو جديد
الساكت الحبووب

وســـــــام : قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! FP_20

مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1الأحد 15 يونيو 2008, 13:29

بجد
ياملك
انت يا عماد
وعادل
ومحمد
مش عارف
اقول اية
بس
اللى حصل
دة
مش انا اللى كاتب
علشان يا شباب
انا عمرى ما بشتم حد
وكنت فى الحسين
اليوم دة
علشان بجيب دهب اخويا
مش اكتر
بس
اللى اقدر اقولة على
اللى حصل
انى بتاسف للكل
مش ملك ومحمد وتيتو وعادل
لا لكل المشتركين
فعلا
احبيبت
ان اكون
اخ لكم
بس الدنيا
لم توفقنى
ولذلك

بجد لانى مش عارف اعبر على اللى
فى
بس كل ما اريدة
انى اسف
لكم كلكم
وارجو ان تقبل اسفى با عادل
وانت يا محمد
وانتى يا ملك
وعلى الاقل
انى
خلاص
كرهت كل شى
ولكن
لم يمت منى الامل على ان تقبلو اعتذارى
وارجو ان تقبلو ان امر هذا اليوم
باميل
اخويا واكتب
ما حصل
والله
يشهد انى لا اكتب كلمة من كلامى
http://www.mandolover.mam9.com
زائر
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1الأحد 15 يونيو 2008, 13:57

انتا كل مره مره تشتم وتقول اسف
على العموم انتا مش اهطل عشان
تسيب الاميل بتاعك مفتوح
بس انا هسامحك لان انا عبد مثلك
الى هيحاسبك ربنا عز وجل
وهسيبك لضميرك
اسفك مشكوك فى قبوله
وانا هسيب باقى الاعضاء يقولو رأيهم
لان دى مش اول مره يا احمد
انتا غلط فى ناس كتير ومش هينفع كده
راجع ضميرك يا عسل وابقى ادخل المنتدى دا باحترامك
ولا انا غلطان يا جماعه
صاحب الليل الحزين المهان
قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Shrekh11
EL!@MEER

EL!@MEER

وســـــــام : قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! 144410
وســـــام جديد : قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! 1610

مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1الأحد 15 يونيو 2008, 14:10

لــــــاـ
تعليك
الصمت يغلب على المكان

حصل خير
المسامح كريم
تحياتى
صدقنى وانته دايب بين لهفة واشتياق بتعلم الحبايب ينسوا كلمة فراق .. ياحبيبى ياملاك بنسى الدنيا معاك واجى لدنية هواك اول ماتضمنى

ياحبيبى انا كلى ليك .. عاشقك وانا بين ايديك ولا شىء يغلى عليك لو بس تضمنى

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اوعى يا قلبى ف يوم تندم عل حب عشته وراح منك دة انت مسيرك يوم تلاقى حبيب يصونك ويحبك
ٌُُ ***********ٌ

اجمل وارق تحياتى /الاميـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـر
قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Ibxw6q5o010x61myi81r
http://www.marsafa.yoo7.com
زائر
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: رد: قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!   قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Icon_minitime1الأحد 15 يونيو 2008, 14:15

خلاص يا محمد عشان خاطرك
المسامح كريم
قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!! Ibxw6q5o010x61myi81r

قصه قيس وليلى الحقيقيه....وتلع قيس مكنشى مجنون ليلى ولا حاجه زى مسمعنا!!!!!!!!!
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-